Het is druk, het is chaos hoor ik regelmatig.
Hoe zou het zijn om je niet zo druk te voelen, maar in plaats daarvan lekker kunnen doorwerken en weten dat je je collega’s of klanten goed van dienst bent?
Hoe ziet je werk eruit? Doe je veel dingen omdat ze urgent zijn, dan is het misschien hoog tijd om wat ouderwetse kennis te gaan gebruiken.
Dwight Eisenhower was naast president van de verenigde staten ook generaal tijdens WOII en moest vaak moeilijke beslissingen nemen waarvoor hij focus moest hebben. Hij bedacht hiervoor een simpele matrix. Deel je werk in in urgent/niet urgent en belangrijk/niet belangrijk. Het kwadrant wat de meeste focus nodig heeft is belangrijk en niet urgent, sterker nog, als het je lukt om juist daarop te focussen dan zal je zien dat de hoeveelheid urgent werk afneemt. Een simpele truuk die al duizenden mensen heeft geholpen.
Zo zijn er nog veel meer gereedschappen om je te helpen naar flow in je werk. Kan je hiervoor een steuntje in je rug gebruiken, neem dan eens contact met me op. Ik help al ruim 10 jaar mensen om hun werk fijner en met meer effect aan te pakken.
Hoe kan je een probleem als team aanpakken?
Hoe kan je zelf leren je werk te verbeteren?
Op welke wijze kunnen we prioriteren in ons team?
Hoe kan ik verbeteren onderdeel van mijn dagelijks werk maken?
Lean kan je helpen bij deze en nog veel meer vragen!
Gepost ook via LinkedIn